Mini Bikepack Trip

Dicht bij huis er even helemaal uit

Zaterdagmiddag 16:43 uur, Chris komt in Zijdewind Ambro ophalen om samen op pad te gaan. De tassen zijn vrijdag al gepakt met de hoognodige spullen voor een mini bikepack trip.
Slaapmatje, slaapzak, gasbrandertje, instant ontbijt en wat kleding voor de avond. Veel meer hebben we niet nodig deze keer. Het is mooi weer dus we slapen onder de sterrenhemel.

Ik kleed me om, vul mijn bidonnen en dan gaan we op pad. Op Komoot heb ik een route gemaakt die ons met een mooie omweg richting de Eilandspolder brengt. Onderweg komen we een paar mooie gravelstroken tegen die we zeker niet links laten liggen.
We verlaten kort de geplande route om bij het ouderlijk huis van Chris langs te rijden. Dat brengt altijd weer mooie verhalen naar boven over “vroeger”.

Via de achterdeur arriveren we in Driehuizen waar we ons avondeten hebben bedacht. In het dorpje lopen een paar groepen rond die luisteren naar vertellers die hier en daar een plekje hebben ingenomen. Bij het restaurant aangekomen kunnen we nog lekker aan het water zitten waar aan de overkant een voorstelling van de Karavaan plaatsvindt. Je maakt wat mee als je zo de wijde wereld in trekt!

Na een meer dan voedzame maaltijd trekken we de warme jas aan, zetten de lampjes op de fiets en rijden het laatste stukje naar de slaapplek.
Die moeten we in de donkere polder wel even zoeken maar we vinden hem!
Het bivak is al snel gemaakt met de superpraktische producten van Sea to Summit en al filosoferend vallen we in slaap.
Slapen is wel een groot woord als je zo onder de prachtige sterrenhemel ligt maar uitrusten doen we wel.

Als de zon door de mist begint te prikken stappen we uit onze slaapzakken en is het tijd voor een stevig ontbijt. Chris kiest voor Scumbled Egg terwijl ikme te goed doe aan Oatmeal met raspberry. Beide in de gevriesdroogde versie van Summit to Eat. Kokend water erbij, een roeren et voila! (het lijkt wel Nesquik)
Hoe dan ook, lekker is het. En voedzaam!

Na het ontbijt pakken we de spullen weer in, de tassen weer op de fiets en door. Voor de zondagochtend hebben we een mooie route bedacht die ons tot aan het Noordzeekanaal brengt. Van daaruit weer terug, door het duin naar het noorden.
De laatste stop die we maken is bij strandpaviljoen Paal 29. Daar genieten we in de stralende zon van een heerlijke punt appeltaart. Met die nieuwe energie voltooien we het laatste stukje naar huis waar we rond het middaguur weer arriveren.

Zo zie je maar, zaterdagmiddag om 5 uur vertrekken, zondagmiddag om 12:00 uur weer thuis. 19 uur onderweg geweest inclusief overnachting, helemaal er tussen uit zonder dat het echt tijd kost.